Open Access

ISBN: 978-83-8156-761-9 (druk)

ISBN: 978-83-8156-762-6 (online)

Kup książkę

Przedsiębiorczość technologiczna w procesie kreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw wysokich technologii

Przygotowana monografia jest pierwszą na polskim rynku wydawniczym publikacją zwartą, która łączy koncepcję i uwarunkowania przedsiębiorczości technologicznej z procesem tworzenia przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwa wysokich technologii. Dotychczasowe tego rodzaju publikacje dotyczyły samej istoty przedsiębiorczości technologicznej oraz jej uwarunkowań w odniesieniu do małych i średnich przedsiębiorstw.
Celem monografii jest ocena związków między kształtowaniem przedsiębiorczości technologicznej a tworzeniem przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw wysokich technologii. Cel główny pracy przekładał się na cele i zadania szczegółowe:

  • ocena wpływu opcji pozyskiwania technologii na kształtowanie przedsiębiorczości technologicznej;
  • ocena wpływu ośrodków innowacji i przedsiębiorczości na kształtowanie przedsiębiorczości technologicznej w firmach sektora high-tech;
  • ocena wpływu koncepcji „sustainable eneterprise” na kształtowanie przedsiębiorczości technologicznej;
  • ocena wpływu myślenia projektowego „design thinking” na proces kształtowania przedsiębiorczości technologicznej w firmach high-technology;
  • określenie kluczowych czynników decydujących o przewadze konkurencyjnej przedsiębiorstw high-technology;
  • ocena kluczowych barier utrudniających rozwój przedsiębiorczości technologicznej w firmach high-tech;
  • określenie wpływu uczestnictwa w klastrach przemysłowych na kształtowanie przedsiębiorczości technologicznej firm high-tech;
  • określenie kluczowych determinant przedsiębiorczości technologicznej firm high-tech;
  • określenie kluczowych determinant przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw zaawansowanych technologii;
  • ocena wpływu przedsiębiorczości technologicznej na proces tworzenia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw sektora high-technology.

WYDANIE: 2, 2025

STRON: 316

045/2025

Impact factor
1.6
Google H5 Index
20
Wyświetlenia
14,275
Cytowania
459