Aparycje architektury oblicza otoczenia
Prace Pana Profesora, i to niezależnie od techniki w jakiej powstały budzą w odbiorcy specjalny rodzaj refleksji, zadumy nad pięknem i dzikością przyrody, nieprawdopodobną różnorodnością i wysmakowaniem architektury, jednocześnie trafi ając do każdego. Czy pełne zachwycających kolorów, malarsko nienaganne akwarele, gwasze, czy olejne przedstawienia gęstwin leśnych, czy wreszcie ołówkowe lub kreślone tuszem impresje miejskie, przedstawiające z zaskakującą często prostotą znane budynki, wszystkie one cechują się tą estetyką, którą możemy uznać za uniwersalną. Za coś co nie może się nie podobać tym samym inspirując do stwierdzenia – a może tam byłem, znam to miejsce, a może warto tam pojechać zobaczyć, zaspokoić wyobraźnię, potwierdzić to co w swoich refleksjach Autor zechciał nam dodatkowo przekazać.
Bo album, który mogę Państwu z przeogromną przyjemnością zarekomendować, to nie tylko autorsko pogrupowane w specjalne rozdziały reprodukcje prac malarskich i grafik Profesora Karczmarzyka. To również swoiste eseje wprowadzające, czasem krótsze, innym razem dłuższe wypowiedzi o bardzo zmiennym, rzec można intymnym charakterze. Gdzieś zbliżone do poezji, innym razem do suchego opisu, relacji, stwierdzenia faktu, wykładu.
Ze wstępu Profesora Krzysztofa Lewensteina
SŁOWA KLUCZOWE: fontanny, pałace, akwarela, rezydencje, bramy i portale, olej na płótnie, gwasz, grafiki, fasady, dachy, kamienice, kościoły i świątynie, mosty, obiekty użyteczności publicznej, pomniki, zamki, zakątki i zaułki
WYDANIE: 1, 2019
STRON: 206
388/2019
…
…
…
…